09.10.2026

Verlaagd btw-tarief opnieuw verlengd

Goed nieuws op komst: de overgangsregeling voor sloop- en heropbouw tegen het verlaagde btw-tarief van 6% wordt naar verwachting verlengd tot 30 juni 2025.

 

Wat houdt de regeling in?

Het 6%-btw-tarief is bedoeld voor particulieren die hun enige eigen woning bouwen of een nieuwbouwwoning kopen met een maximale oppervlakte van 200 m². Ook woningen die voor minstens 15 jaar verhuurd zullen worden en waarin de huurder zijn hoofdverblijfplaats zal hebben, kunnen van dit gunstige tarief profiteren. Om voor de regeling in aanmerking te komen, moet de omgevingsvergunning voor 1 juli 2023 zijn aangevraagd en moeten de facturatie of betaling van de werken uiterlijk op 30 juni 2025 plaatsvinden.

 

Wetsvoorstel goedgekeurd in commissie

De Arizona-partijen hebben in de commissie Financiën gezamenlijk een wetsvoorstel goedgekeurd om de regeling te verlengen. Het wetsvoorstel moet enkel nog door de plenaire vergadering worden goedgekeurd om definitief van kracht te worden. Het ziet er dus naar uit dat deze verlenging erdoor komt en toekomstige eigenaars en investeerders meer tijd krijgen om nog aan te kopen onder het verlaagde btw-tarief.

 

De Distillerie

Ons woonproject De Distillerie komt in aanmerking om te genieten van de gunstige btw-regeling. Aarzel niet om contact met ons op te nemen en te informeren naar de impact van deze btw-verlaging op uw mogelijke aankoop. Voor meer informatie over de voorwaarden kan je uiteraard steeds bij ons terecht.

 

Bron: De Rouck, P. (2024, november 12). Overgangsregeling voor sloop en heropbouw met zes maanden verlengd. De Tijd. Geraadpleegd op https://www.tijd.be/netto/news/vastgoed/overgangsregeling-voor-sloop-en-heropbouw-met-zes-maanden-verlengd/10573695

 

Bekijk dit project

Ander interessant nieuws